Koszt wysyłki: od 8,90 zł
Numer katalogowy: BSFB5818
Kod producenta: BSFB5818
Stan magazynowy:
Kod EAN: 4055149253417
Stan produktu: Nowy
Waga: 0,00 kg
Rodzaj: zębatka przednia
Waga: 100
Marka: KMC
Kod producenta: BSFB5818
EAN (GTIN): 4055149253417
KMC Zębatka 18T do roweru elektrycznego Bosch 1/8"
Najlepsze procesy produkcji i hartowania sprawiają, że koło zębate KMC jest wyjątkowo odporne na silniki Bosch do rowerów elektrycznych. Idealnie nadają się do systemów napędowych serii Performance Line i Active Line.
Nowa zębatka od KMC , w różnych wersjach, szczególnie do silników Bosch z jednostkami napędowymi Active i Performance oraz Performance CX Line . Zębatka wykonana jest ze stali chromowo-molibdenowej, odpornej na rdzę stali nierdzewnej . Dzięki szerokości 3 mm jest znacznie szersza niż jej konkurenci, a jednocześnie zębatka ma dłuższą żywotność .
Wskazówka : dzięki swojej szczególnej twardości i wytrzymałości zębatki KMC idealnie nadają się do użytku w E-MTB.
Uwaga : Zębatka jest kompatybilna tylko z modelami z przerzutką w piaście .
Zębatka do silnika Bosch 2 generacji. Przeznaczona do silinków Acite Line, Performance Line, Performance Speed, Performance CX.
Zębatka gruba 3mm typu wide wykonana z wytrzymałego materiału, co pozwoliło na osiągnięcie przebiegu gwarantowanego na poziomie aż 10000 km.
Przeznaczona do łańcuchów jednorzędowych 1/8" do przekładni wewnętrznych (Nexus, Alfina, Nuvinci, Enviolo, Rolhoff).
Zębatka firmy KMC grupa 10000km+, co gwarantuje wysoką jakość wykonania, precyzję działania i zapewnienie gwarantowanych parametrów
Przeznaczona do silników Bosch gen 2:
Dla rowerów:
Cechy
Cechy produktu
Powody wymiany zębatki są tak na prawdę dwa:
I tak w pierwszym przypadku sprawa jest prosta. Seryjne zębatki mają żywotność na poziomie ok 2000km. Po przejechaniu tego dystansu zaczynają głośniej pracować, potrafią zrzucić łańcuch, podrzucać go lub nawet zawinąć wokół siebie. Cierpi na tym sam łańcuch a dla nas jest niebezpieczeństwo zerwania go podczas jazdy.
W drugim przypadku sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Musimy dostosować wielkość zębatki tak na prawdę to terenu i do prędkości. Seryjnie montowane zębatki przewidują poruszanie się po terenie średnio zróżnicowanym pod względem wysokości i prędkości na najwyższym biegu przy granicy odcięcia, czyli 25km/h. Ale co w przypadku kiedy jednak teren po którym się poruszamy jest bardziej zróżnicowany pod względem wysokości ? Albo kiedy zamontowaliśmy układ wyłączający ograniczenie prędkości ? Wtedy wymieniamy zębatkę na mniejszą lub większą - w zależności co chcemy osiągnąć. Teren w którym się poruszamy ma dużo stromych podjazdów, a na najniższym przełożeniu nie jesteśmy w stanie ich pokonać ? Wtedy wymieniamy zębatkę na mniejszą. Pozwoli to na przesunięcie zakresu przełożeń w dół i łatwiejsze podjazdy w stromym terenie.
Ale: wyłączyłeś ograniczenie prędkości w swoim rowerze, mimo to nie jesteś w stanie przy komfortowej jeździe osiągnąć prędkości większej niż 35km/h ??? Kręcisz szybko pedałami i a mimo to prędkości nie przybywa ??? Używasz praktycznie dwóch lub trzech najwyższych biegów a i tych brakuje i przydały by się kolejne ???
Dzieję się tak, dlatego że praca silnika i jego moc dawana nam jest zależna od kadencji czyli od prędkości kręcenia pedałami. To jest jak w aucie - na danym biegu dochodzimy do pewnej prędkości i obrotów silnika i musimy zmienić bieg, żeby jechać szybciej - tak samo jest w silniach rowerów elektrycznych - żeby jechać szybciej musimy wrzucić kolejny bieg. Tylko jak skoro biegi się już skończyły i jesteśmy na najwyższym ???
Sprawa jest stosunkowo prosta - trzeba przesunąć zakres przełożeń naszych biegów. A jak to osiągnąć ??? Właśnie przez wymianę zębatki na ziększą.
Co nam to da ???
Producenci rowerów seryjnie instalują zębatki 14/16z dla rowerów mtb i 18z dla rowerów trekking/city/urban. Wymiana zębatki na większą o 4 czy 6 zębów pozwoli na osiągnięcie czterech powyższych punktów.
Dobór zębatki należy też dobrać od typu roweru:
Przy doborze zębatki dodatkowo należy zwrócić uwagę na trzy szczegóły:
Często producenci rowerów tak konstruują modele, żeby ograniczyć wymianę zębatek szczególnie na większe - trzeba zwrócić na to uwagę. Zębatki dla przekładni wewnętrznych - Nexus, Nuvinci, Enviolo, Alfine, Rolhoff - mogą być grubsze, co za tym wytrzymalsze - pozwalają osiągnąć większy dystans między wymianami. Zębatki dla kaset są cieńsze i oferują mniejszy dystans, ale za to obsłużą większą gamę łańcuchów.
Dodatkowo należy pamiętać, że zmiana wielkości zębatki - szczególna na większą - może wymagać wymiany łańcucha na dłuższy. Dotyczy to w szczególności przekładni wewnętrznych - Nexus, Nuvinci, Enviolo, Alfine, Rolhoff.
Zębatka znajduje się na silniku i do jej wymiany potrzebny jest specjalny klucz do odkręcenia zębatki.
Zakres dostawy
Dane produktu:
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.